• Az én számlám
    Bejelentkezés
Kosár:
EUR
Kosár
info: A kosara üres!
Adja meg, hogy melyik terméket keresi
Blog
Egy építőipari eszköz, amely megszilárdítja kapcsolatát ügyfeleivel

Egy építőipari eszköz, amely megszilárdítja kapcsolatát ügyfeleivel

Nem kell semmi nagy dolognak lennie, elég egy ácsceruza, egy fényvisszaverő mellény vagy akár egy zseblámpa. A lényeg, hogy hasznos termék legyen. Mindenkinek vannak otthon olyan tárgyai, amelyek úgynevezett "porfogók". Nem használjuk őket semmire, csak zsúfolják a helyet a lakásban. Egy olyan tárgy esetében, amely hasznos, jó esély van arra, hogy a vásárló használni fogja, különösen, ha felújítás vagy más építési munka iránt érdeklődött. Útközben mindenféle nehézséggel találkozik, legyen az áramszünet vagy baleset az úton. Ilyen helyzetben az olyan egyszerű, univerzális tárgyak, mint egy zseblámpa vagy egy fényvisszaverő mellény, kéznél lesznek. Jó esély van arra, hogy egy ilyen helyzetben az ügyfél megemlíti, hogy kitől kapott ilyen ajándékot. Bár kis tárgyakról van szó, fontos, hogy azok jó minőségűek legyenek. Egy olyan zseblámpa, amely nem világít elég messzire, és más olyan tárgyak, amelyek egyetlen használat után már nem használhatók, egyáltalán nem hasznosak. Mondanom sem kell, hogy ez teljesen kontraproduktív lesz.

Az ajándék segít abban, hogy a vásárló emlékezzen arra, ami jó.

Az ügyfél emlékezetessé tételének elemén túl érdemes kiemelni, hogy az embereknek van egy olyan mechanizmus a fejükben, amely valamilyen módon serkenti a hálát. Ez azon alapul, hogy amikor kapunk valamit, tudatosan vagy sem, de valamiféle vágyat érzünk arra, hogy megháláljuk a kapott jót. Az építőipar esetében ez egy újabb lépés lehet, hogy kiterjesszük a jó márkát és a megbízhatóságról szóló tanúbizonyságot. Különösen azért, mert a legtöbbször azok az ügyfelek, akik csalódtak egy szolgáltatásban, megosztják véleményüket. A pozitívumok helyett a negatívumokra koncentrálnak. Azok viszont, akiknek az elvárásai teljesültek, ritkán motiváltak arra, hogy erről beszámoljanak egy weboldalon vagy megosszák egy barátjukkal a cégről alkotott kedvező véleményüket. Ha egy ügyfél a sikeresen teljesített megrendelés mellé ajándékot is kap, motiváltnak érzi magát arra, hogy megossza a céggel kapcsolatos jó emlékét. Nemcsak az ajándékra fog emlékezni, hanem a kivitelezés hatékonyságára, a jó kommunikációra és minden más jó dologra is, ami gyakran észrevétlenül marad.

Jó első benyomást kelteni az építőiparban használt szerkentyűkkel

Egy jó és hasznos ajándék nem csak egy ügyféllel való kapcsolatot melegítheti fel, hanem a későbbi ügyfelek figyelmét is felkeltheti. Az év folyamán számos olyan vásár vagy rendezvény van, ahol az építőipar különböző vállalatai népszerűsítik magukat. A korábban említett mechanizmus nagyon hasonlóan működik, amikor ügyfélszerzésről van szó. A döntés, hogy bizonyos szolgáltatások igénybevételét választjuk, nagyrészt érzelmi szinten születik meg. A pozitív benyomás kialakítása tehát már az ügyfélkapcsolat kezdetétől fogva jelentős előnyre tehet szert hosszú távon. Az első jó benyomás nyoma ugyanis megmarad az ügyfél emlékezetében, amit nagyon nehéz megteremteni, különösen akkor, amikor a szórólapok népszerűek. Gyakran meg sem nézik őket, és a legközelebbi kukában végzik. Ezzel szemben egy olyan termék, amely praktikus ajándék formájában képes táplálni az ügyfél szerszámarzenálját, nem lesz eleve halálra ítélve. Inkább jó esély van arra, hogy egy ilyen tárgy kéznél marad, mert még jól jöhet. Ez nem csak a vállalatnak ad majd marketinglökést, hanem az ügyfélnek is kézzelfogható előnyhöz juttatja már a kezdetektől fogva.